Lillördag!

Så är det då lillördag igen. Ikväll blir det ostbricka för vår del. Ost är ju dyrt här i Thailand, den importeras ju från Frankrike, Tyskland o.s.v. Thailändarna själva äter ju inte ost och inte just några mejeriprodukter överhuvudtaget faktiskt. På Seven-Eleven finns det färsk mjölk samt fruktyoughurt men det är sällan man ser thailändare köpa dessa produkter. Nåväl, vi unnar oss en bit god ost nu och då, det är en lyx som är svår att motstå.
*****

Vädret har de senaste dagarna varit varmare än vanligt, igår hade vi 34 i skuggan trots att det var mulet mest hela dagen. I natt har det åskat och regnat en del och idag faller det ett stilla regn och är 31 grader. Vi har det bara så bra här på vår nya postering, att vara livsnjutare är alls inte dumt, faktiskt!

Önskar er alla en skön onsdagskväll samt något gott att mumsa på till kvällen!

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Jag brukar ta med mig en bit - eller två - god ost när jag åker till Thailand! Inte alltid lätt att hitta på plats! Hoppas ni fick en skön kväll med god ost, livsnjutare, önskar en blivande livsnjutare

2010-09-16 @ 07:36:42
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Christer

Marie-Anne: Ja riktigt god hårdost, d.v.s. svensk vällagrad Svecia, Grevé eller Prästost, det kan man inte få tag i här på Phuket. Vi hade med oss flera kg ost när vi flyttade ner i maj. Men nu sjunger det på sista versen. Jag åker emellertid till Sverige om en månad för att hälsa på min mamma, så då kommer jag att fylla på ostförrådet igen, samt förrådet av kaviar, messmör på tub (jag är ju norrlänning), Daim, Ahlgrens bilar samt diverse andra godsaker som man kan längta efter så intensivt ibland.

2010-09-16 @ 18:06:55
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Britten sa

En sån lista på saker som ni längtar efter är bra att få se ...

2010-09-17 @ 19:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0