Jag är satt på kylning!

Sedan drygt en vecka tillbaks är jag på besök i mitt gamla hemland och befinner mig i Örnsköldsvik hos kära mor. Jag hjälper henne att måla om i sin nya lya och det blir ljust och fint. Det är roligt att kunna göra något för henne och att vi får så många dagar tillsammans. Jag har nog inte tillbringat så många dagar tillsammans med mamma sedan jag bodde hemma i de tidigaste tonåren. I övrigt så är jag väl måttligt förtjust, tänker då på vädret. Vi har ett par minusgrader och några cm snö. Men jag vet ju att jag snart får återvända hem till varma, soliga Phuket. Fick en rapport därifrån igår och temperaturen låg på 35 grader i skuggan. Kanske lite för varmt för vissa, men mig passar det perfekt.

I slutet av veckan drar jag ner till Stockholm för att umgås några dagar med min syster och hennes familj. Jag ska också träffa några goda vänner och f.d. arbetskamrater vilket ska bli mycket trevligt. På tisdag nästa vecka så åker jag tillbaka till Phuket. Det blir en lång resa, först 6.5 timmars flygning ner till Qatar där jag ska vänta 7,5 timmar. Sedan blir det 7,5 timmars flygning ner till Kuala Lumpur i Malaysia där jag väntar i ca en timme och därefter 1, 5 timmes flygning till Phuket. Resan är lång, både i distans och tid men vad gör det, jag har gott om tid och - som man brukar säga - den som väntar på något gott...




Kommentarer
Postat av: Lotta

Men visst är det för tidigt med snö nu?? Här i Stockholm kom det bara lite förra veckan som smälte bort så här är i alla fall barmark även om det är kallt. Fy faderullan säger jag bara, hur skall man stå ut när vintern börjar så här tidigt?

2010-10-26 @ 07:51:45
Postat av: Marie-Anne

Njut av tiden med nära och kära!

Lång resa hem sedan, men det är det värt! 35 grader låter alldeles lagom tycker vinterhataren!

2010-10-26 @ 08:13:27
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Va mysigt det låter när du skriver om din mor!!!! Förstår att du längtar hem till värmen. Kramar

2010-10-27 @ 15:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0