Hemma igen!

Efter en mycket lång resa så kom jag slutligen hem igår eftermiddag. Räknat i tid så var resan mycket längre med Qatar Airways jämfört med det bolag som jag vanligtvis brukar åka med, Thai Airways, men med tanke på att det skiljde ca 3 000 kronor i pris så var Qatar Qirways ett mycket bättre alternativ. Deras plan är dessutom mycket nyare än Thai Airways plan och utrustade med individuella TV-skärmar där man kunde välja på ett hundratal olika filmer. Vad beträffar mat och dryck så var det inte någon egentlig skillnad. Personalen var också mycket trevlig och tillmötesgående, snäppet bättre än på Thai Airways skulle jag vilja påstå.



Det har regnat otroligt mycket i Thailand den senaste veckan men lagom till igår så upphörde regnet och vi fick en härlig inflygning över ett soligt Phuket där jag kunde titta ner på Rawai (där vi bor) och de övriga områdena längs med västkusten. Även idag har solen lyst och vi har det varmt och skönt. Det känns underbart att få komma tillbaka till det sköna klimatet och hänga undan tröja, jacka, jeans och boots längs bak i garderoben. Kortbyxor, T-shirt och flip-flops känns som ett mycket trevligare alternativ.
Efter en god middag nere i byn är det nu dags för kvällens film, det blir en trevlig avslutning av dagen.

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Välkommen hem! Lite avundsjuk...........

2010-11-04 @ 17:59:10
URL: http://majasresor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0