Fortfarande utan telefon- och Internetforbindelse - efter sjutton dagar!

Gang efter gang har telefonbolaget kommit med loften om nar var telefonlinje ska vara fixad, men det har bara varit tomma ord. Det senaste beskedet var att det ska vara fixat till i morgon, men det kanns som att man har gett upp hoppet nu. Naval, det ar ju jordiska sma bekymmer, det kunde ha varit nagonting varre.




Eftersom vi ar inne i advenstider sa ska jag idag ta mig i kragen och gora en pepparkaksdeg samt ett par flaskor glogg. S ska ocksa bidra med saffransbullar, sa till helgen sa blir det adventsfika. Saffransbullar och pepparkakor smakar ju gott aven om nagon direkt adventsstammning inte lar infinna sig.



Monsunen har nu helt avklingat och vi har soligt och varmt vader varje dag och det ar inte langre sa fuktigt som tidigare, vilket ar skont. Nackdelen med den har perioden ar att Phuket invaderas av turister i massor. I var del av Phuket ar det emellertid lugnt och skont sa vi marker inte av tillstromningen annat an nar vi ger oss ut pa vagarna eller till stranderna. Och turisterna behovs ju for lokalbefolkningens forsorjning, det ska man ju inte glomma.

Ha det gott i vinterkylan, glom inte mossa och halsduk!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Glömma mössa och halsduk? Då vänder man kvickt hemåt igen, det kan jag försäkra. Imorse var det nio minusgrader och liten men narig vind... Hur kul är det???

2010-11-30 @ 07:14:36
Postat av: elmo

@)-`-,---



Halloj! Vart hade du valt att åka om du vann 40 000 att resa för? Kommentera gärna mitt blogginlägg med ditt svar.



Vill du att det blir verklighet kan du tävla på http://goo.gl/Ho7RY



Kolla gärna videon på min blogg!

2010-11-30 @ 10:38:21
URL: http://hurmanvinner.blogg.se/
Postat av: Marie-Anne

Irriterande - det kan jag tänka mig att det är! Men ni bor ju i alla fall i paradiset, så lite strul kan ni kanske (nästan i alla fall) ta med en klackspark! Snart kommer vi turister och invaderar paradiset - ska bli underbart! Hoppas vädret står sig, även om jag inte har något emot lite monsunregn då och då...... Det jag har något emot är vädret i Sverige - just nu lämnar man hemmet med livet som insats! Ha det gott!

2010-11-30 @ 11:34:01
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Annika

Trist när det inte fungerar som man vill men det är bra att ni tröstar er med något gott och varm glögg. Här är det svinkallt men telefonen fungerar, ha, ha!

2010-11-30 @ 22:57:07
URL: http://annikathailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0