TRÄDGÅRDSMÄSSAN

Som ni ser av bilderna har jag begått trädgårdsmässan häromdagen. Det som fångade mitt intresse mest var orkidéerna (inte svårt att gissa förstås...). Oturligt nog glömde jag kameran hemma, men eventuellt ska vi dit i samband med ett annat ärende in till stan i morgon. En kommentar till en av bilderna här nedanför är att vi måste ha lagt ner en förmögenhet på orkidéerna. De kan jag säga att vi inte har. För de mindre orkidéerna betalade jag 150 bath, ca 35 kronor, och för alla de överiga stora  betalade jag 250 bath styck, men nuvarande låga kronkurs, ca 56 kronor. Det var även priset för ampeln med tre stora orkidéer i en, så nog kan man säga att det är billigt för en svensk plånbok!

På mässan fanns naturligtvis mycket annat än orkidéer, sticklingar till olka palmer, fruktträd, blom- och bärbuskar etc. Men så länge som vi inte bor här permanent så är det orkidéer som man kan köpa och som klarar sig bara av att hänga runt om i trädgården och ta till sig fukt från luften och från regnen. De fritt hängande orkidéer som vi tidigare haft har emellertid vår gode granne Kent tagit till sin trädgård när vi rest härifrån. Han sprayar dem varje vecka med speciell orkidénäring och får samtidigt tillfälle att njuta av de vackra blommorna. Så den här gången blir det ännu mer blomster för honom att vara fosterpappa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0