En vända till stan

Idag vid lunchtid kom vår gode vän, tillika taxichaufför, Ngiem förbi. Han hade inte några kunder inbokade på eftermiddagen så vi passade på att ta en tur in till stan. Först åkte vi till Home Pro, ett stort möbel-, bygg- och vitvaruhus som har nästan allt man kan behöva till ett hus. Vi köpte en trädgårdssåg samt ett par skiftnycklar. Sedan vidare till den jättelika mataffären Tesco för att fylla på förrådet av diverse förnödenheter.

Av att handla blir man hungrig, så därefter styrdes kosan mot shoppincentret Central Festival för en lunch på restaurang Zizzlers. Där äter man en jättelik grönsaks- och salladsbuffé för ca 25 kronor. Då ingår också färsk fruktbuffé och lite andra desserter. Därefter kollade vi på en bänkdiskmaskin, men vi avvaktar med att köpa en sådan tillls vidare.

På hemvägen stannade vi till vid handelsträdgården och gjorde en beställning av gräs. Det har de inte på lager, utan gräset beställs från Bangkok och kommer efter ett par dagar. Så på fredag kommer personalen från trädgårdsfirman och lägger nytt gräs på de fläckar som dött.

Vi ville ju inte gå tomhänta därifrån så det fick bli ett par budgetorchidéer, d.v.s. vanliga enfärgade orchidéer a 10 kr styck. Vi köpte även en lite mer exklusiv variant, större och med mönstrade blommor,

Kvällen avslutades med en ljuvlig Sea Food-pizza nere på den italienska restaurangen Da Vinci nere i byn. Pizzorna gräddas i en vedeldad ugn och är oemotståndliga.

Förkylningen är i det närmaste borta nu så det får nog bli ett nattadopp innan vi kryper till kojs.

Kommentarer
Postat av: britten

orkideer a 10 kr styck ! suck..skulle precis gå i väg och handla lite sådana för presentpengar jag fåttmen här får man lägga till först en 0a och sen lite mera...kul att jag fick underhålla dig...kram

2008-09-04 @ 16:01:18
Postat av: cilla

Så roligt att se att ni kommit er dit trots allt, men jag hoppas ni är försiktiga o håller er undan. Lite orolig blir man ju allt.

Orkideer för 10.-, suckar som syster o önskar det vore möjligt här. Så roligt att läsa om allt ni gör där nere, även jag är ju väldigt trädgårds intresserad så jag suger i mig varje bild och allt du berättar.

Jag hoppas du blir fri förkylningen ordentligt så du kan njuta fullt ut av er vistelse, nån gång ska jag hälsa på

kram till er båda

2008-09-05 @ 09:54:00
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Anonym

2008-09-05 @ 10:36:27
Postat av: Maria Göth

Trist att bli förkyld på semestern... desto bättre att du verkat kunna kurera dig och på nytt njuta av vistelsen "därhemma". Som sagt, vilken vacker blomma. Här på jobbet har vi nyss "överlevt" Åbokonferensen. /Allt gott,m

2008-09-05 @ 10:39:24
Postat av: Anna

Det ser härligt ut och smart att skaffa sig ett andra hem långt innan man blir pensionär. Mina föräldrar köpte ett hus i Spanien för 25 år sedan när det ännu var billigt. Sedan tre år tillbak är de pensionärer och bor där. Då var de redan väl etablerade i grannskapet. Själv reser jag gärna till Afrika. Kolla gärna min blogg.

2008-09-05 @ 13:02:29
URL: http://sparaochres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0