Lång tid kvar :-(

Räknade idag i min kalender och såg att det är ca 10 veckor kvar innan vi får åka hem igen. Det är alldeles för lång tid, men vad gör man? Det är bara att gilla läget, som man brukar säga. *** *** Vi åker ner den 29 augusti och stannar 24 dagar. Sedan några mörka höstveckor i Sverige innan vi den 20 december återvänder till värmen och ljuset. Vi stannar då i fyra veckor. ** ** Kuriosa: Köpte igår två burkar Abbas Matjessill till midsommarpris. Burkarna ska vi ta med när vi åker ner i december och de kommer att utgöra en del av vårt traditionella julbord. Vår trevlige granne Kent, en 60-årig man som flyttat ner för gott till Phuket, gästade oss förra julaftonen och vi hoppas att han vill göra oss sällskap även kommande jul. Vi brukar spela adventsmusik och äta pepparkakor, lussebullar och glögg på förmiddagen för att sedan avnjuta julmaten framåt kvällen. ** ** När julaftonen är till ända, så är även vårt julfirande slut. Man har inte så där jättestor lust med tomtar och julmusik när solen skiner, trädgården prunkar och termometern visar dryga 30 plusgrader. På sikt kommer nog även julaftonsfirandet att avta, men så länge vi tycker att det är trevligt så fortsätter vi med det. ** ** Det som nu ligger närmast, är midsommarfirandet. Vi tänker tillbringa helgen på vårt land, men tyvärr så lär väl vädret inte vara som man skulle önska, så det blir väl till att brassa i öppna spisen, äta mycket och god mat och kolla på några trevliga filmer på DVD:n. Men det kan ju vara trevligt det också förstås, men när man tänker på att det då vänder och går mot mörkare tider, känns ju lite kymig. ** ** PS om sex månader är det julrusch! DS

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ikväll vet jag inte hur länge jag satt här och läste i din "reseblogg"! För lite så känns den... och jag gissar att den vore en guldgruva för den som ska besöka ert "hemland"!

Du skriver om en vardag i ett annat land... och jag är så glad att få resa med er i tanke och bild!



Sen ger ju vissa bilder lite ljuva minnen... som er altan!



Varm kram..



Ps. Jag blev lite full i skratt... och fylldes av ett värmande minne, när du skrev att det vid midsommar bara är sex månader kvar till jul... vet du, att vareviga midsommar i åtminstone 20 år så sa alltid SE exakt samma sak! Han tyckte det var väldigt roligt att reta mig med dessa nedslående nyheter..!!

2008-06-18 @ 01:10:15
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Hejsan! Vad härligt det låter att ha först en resa i augusti framför sig och sedan en i december. Önskar att jag också kunde göra så. Får hålla ut tills i mars istället och kanske stanna en månad istället. Vi får se. Hoppas ni får en trevlig midsommar trots eventuellt regn.

Kramar

2008-06-18 @ 08:17:18
Postat av: Elisabeth

Vill bara titta in och önska dig och Staffan en trevlig midsommaraftonskväll! Hoppas ni har det bra..!



Kram..



Ps. Jag har haft berättelsen om din mammas modiga provsmakning i tankarna, ända sedan du berättade... hon är verligen en riktig liten tuffing din mamma! På många sätt...!

2008-06-20 @ 15:16:42
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0