Gröna, sköna onsdag

Idag har jag åkt in till trädgårdsmästeriet igen, kunde inte hålla mig därifrån. Vi behövde komplettera med några ljung-liknande kantväxter som dött. Det blev 10 sådana plantor till det facila priset av 3.90 kr styck. Vi behövde även kroton-plantor eftersom ett par av de vi har vid poolen ser lite ledsna ut. Krotonplantorna kostade 6:50 styck. Det blev sex sådana. Ville även ha några orchidéer att fästa på våra palmers stammar. Man sätter orchidén i ett kokosnötsskal och fäster det sedan vid palmen. Jag frågade lite försiktigt vad en orchidé kostade och fick till svar att de kostade 75 bath per `set´, d v s per orchidé inkl nöt och upphängningstrådar. Hade förberett mig på att de kanske skulle kosta minst 50 kronor?

När vi kom hem ville Ngiem, som en period tidigare i sitt liv arbetat som trädgårsmästare, hjälpa oss med både plantering och orchidé-upphängning. Det fick han gärna eftersom vi inte har någon erfarenhet av detta `hantverk´. Det blev jättetrevligt och trädgården fick ytterligare en tropisk touche.

Till middag åt vi idag tagliatelle bolognese, med köttfärsen utbytt mot tonfisk. Det blev jättegott. Därefter en liten avrundning med något svalt att dricka i trädgården, en trevlig avslutning på ännu en härlig dag på Phuket!

Kommentarer
Postat av: cilla

'Va roligt det låter med er trädgårdshandling! Jag som älskar allt vad trädgård och blommor heter ser allt framför mig, verkligen jätte kul! Jag förstår att ni njuter varje stund av ert hur och er trädgård som jag förstår tar allt mer form och en dag ska jag vållgästa er där, Ni kan aldrig vara lugn snart dyker jag upp o då ska vi dricka svagdricka och albyl!!!!
kram

2007-10-17 @ 22:34:18
Postat av: Britten

hej kusinen...det finns nog en del bilder på min blogg från i sommar på farfars hus...titta på juni och juli......annar sordnar jag det...
kram

2007-10-18 @ 12:49:48
Postat av: Britten

såg just att det inte fanns några ute bilder på "farfars så jag sätter in en sån på min blogg..

2007-10-18 @ 12:54:23
Postat av: Annika

Roligt med orchiderna i kokosnötterna som bara är att hänga upp här och där och fint blir det oxå!

Nu blir jag så där häftigt sugen på att åka till vår trädgård i Huay Yang och fixa med växterna.

Trevlig helg!

2007-10-19 @ 14:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0