Slö tisdagskväll...

I kväll är jag loj och slö. Direkt efter jobbet hämtade S upp mig med bilen och vi åkte ut till Bromma för att kolla på Vedum-kök. Vi planerar att fräscha upp köket genom att köpa nya luckor till det befintliga köket. Huset vi bor i är byggt 2003 så egentligen är köket fräscht, men vi trivs inte riktigt med färgen på de målade luckorna. Planerna är att byta ut dem mot luckor i ek eller valnöt, lägga in en granitskiva i st f den tråkiga ljusgrå laminatskivan som den förra ägaren valde. Kyl och frys ska också bytas till rostfritt, som är mycket snyggare mot träluckorna. Egentligen är det väl en lyxrenovering, men man höjer ju värdet på bostaden och eftersom våra planer är att sälja och flytta söderut om några år, så kan det vara en bra investering. Kök och vardagsrum är dessutom integrerat med öppen planlösning, varför det är extra trevligt om köket ser fräscht ut.

När vi kom hem gjorde jag varma mackor i ett smörgåsjärn. Det var stora ciabatta som jag fyllde med rökt kalkon, lagrad grevé samt färsk basilika. Det blev jättegott, men var jag loj och slö innan så blev det ju inte bättre efter den jättemackan. Detta innebär att kvällen kommer att tillbringas i TV-soffan, kommer att surfa lite och kolla på TV. Slappt och skönt!

Kommentarer
Postat av: pyrobritt

Ja du har helt rätt :: kommer du ihåg Ingela hon kallade dig för "statsministern" för att du var så klok...jag njuter utav sushi i kväll

2007-05-22 @ 19:46:27
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: cilla

finns egentligen inget bättre än en god macka, och sedan en slö kväll. Tyvärr tycker inte jag jag hinner med några slökvällar längre men så jag saknar dem
ha de så bra!

2007-05-22 @ 19:46:28
URL: http://cillirill.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Tack för smörgåstipset! Det lät verkligen gott!
Här blev det kaffe och kubb - det funkade också!
Ha det gott..

2007-05-22 @ 21:03:31
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Thailand-Scherloff

Britt:
Sushi som är så gott! Det finns ett sushihak på Odengatan, mellan Hagagatan och Odenplan, på höger sida ovanför där Systemet ligger, (även om du väl inte nyttjar...). De har så jättegod sushi, har du provat den?
Cilla:
Du måste ta dig en varma-mackor-och-ligga-och-fisa-framför-TV:n-kväll snart, sånt leverne gör en gott om det inte händer alltför ofta.
Elisabeth:
Kubbar är mitt favoritfika, jättegott och inte gör det något om de när några dagar gamla heller, de ska ju liksom vara lite smuliga. Mmmm....

2007-05-22 @ 21:53:05
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: pyrobritt

ja ja just det sushi stället som du pratar om är min favorit, och nu är systemet stängt för ombyggnad så man behöver inte va orolig heller

2007-05-23 @ 08:09:32
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0