Blue monday...

Så var det måndag igen. Ingen veckodag tycks återkomma så frekvent som just måndagar, är det fler än jag som upptäckt detta märkliga fenomen?

Nåväl, den här måndagen var väl inte den värsta om jag ska vara ärlig. Tycker att jag fick ovanligt mycket gjort på jobbet, fick jättegod tårta på eftermiddagen eftersom vår avdelning uppvaktade en kille som fyllt jämt. Det var chokladmousse-tårta samt en tårta med cocosbotten och massor av färsk frukt ovanpå. Tårtorna kom från cateringfirman Maison Pierre som driver vårt personalcafé. Det fanns tårtor i mängder så jag tog en rejäl bit av vardera sorten...

På kvällen har jag och S tagit en lång promenad (nästan 1 1/2 timme) på Östermalm, längs Strandvägen sedan upp mot Karlaplan, Karlavägen och sedan ner mot Stureplan och hem. Väl hemma har jag skrivit lite thai-glosor. Vi har terminens sista kurskväll på torsdag. Det blir tomt att inte få gå iväg till lektionerna, vi har en så bra lärare och en sån trevlig liten grupp (vi är bara 6 elever), så det har alltid känts roligt att få gå dit.

I kväll ska jag se på ett program på TV3 om en indisk kille som anses vara världens mest intelligenta för sin ålder. Redan vid 7 års ålder räddade han livet på en liten flicka genom att utföra ett avancerat kirurgiskt ingrepp. Nu, vid 12 års ålder, har han under två års tid arbetat med oral genterapi mot cancer. Det verkar mycket märkligt och spännande.

Sedan blir det till att inta horisontalläge, för klockan ringer tio i sex i morgon. Jag har flextid på kontoret, men väjer att vara på plats redan vid 7-tiden. Dels för att jag är mest alert på morgonen och förmiddagen och dels också för att det är skönt att få gå hem en kvart över 3.

Kommentarer
Postat av: pyrobritt

sov så gott !

2007-05-21 @ 21:54:22
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Det kanske har blivit lite grupptryck i det här med måndagar! De flesta man pratar med ser måndagar som början på en ny, lång räcka av trista arbetsdagar! Helgen är slut, och det är långt kvar till nästa! Om något trevligt händer på en måndag - blir den händelsen mindre värdefull än om det skett på en lördag?
Låter så himla trevligt med promenaden på Östermalm! Stockholm är en vacker stad på många sätt!
Ha det gott..

2007-05-21 @ 23:25:25
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0