Sista dagen för den här gången

Så har då den sista, trista dagen kommit då det är dags för avfärd mot kyla och snö i Sverige. Vi har inte den minsta lust att ge oss av härifrån. Flyget från Phuket till Bangkok avgår kl 21.30 så vi har hela dagen på oss här hemma. Flyget från Bangkok avgår kvart i ett i natt och ska landa på Arlanda fem över sex i morgon bitti. Vi får hålla tummarna för att bilen startar, den har stått utomhus på långtidsparkeringen i tre och en halv vecka.

Vår huskatt Sigrid som varit hos oss ända sedan huset blev klart i december 2006 har nog fått flytta till katthimlen tyvärr. Vi saknar henne men har två av hennes ungar hos oss i stället. Det är en kille och en tjej, men från två olika kullar. De håller ihop som ler och långhalm och är lika tama och tillgivna som sin mamma. Det känns trist att lämna dem men de behöver ju inte frysa och de får också mat av de thailändare som bor intill oss. Vi får förhoppningsvis återvända i mitten av maj så då dukas det upp med stora skålar med Friskis igen.


Kommentarer
Postat av: Annika

Välkommen hem! Tiden går fort och snart är ni tillbaka igen, så det är bara att härda ut.

2010-01-11 @ 21:32:24
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: cilla

Vad jag blir glad över att ni tar hand om 2 st av dessa stackars djur. Jag mådde så dåligt av att se både hundar och katter som tycktes vandra omkring ensamma. Mitt djurhjärta lider.



Hoppas ni nu inte fryser ihjäl när ni kommer hem till kalla norden, men det är ju inte så länge för er att stanna här.

Avundas er lite att kunna få bo där nere sen, underbart. Men vi åker ju ner igen vi också så småningom. Har börjat titta oss omkring, få se vart vi hamnar nästa gång.

Flyg försiktigt!!

2010-01-12 @ 23:00:01
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Stina

Förstår er känsla.

Om 14 dagar är det vår tur att komma till vårt paradis i Ban phe, behöver jag skriva att jag längtar?

2010-01-13 @ 08:44:44
URL: http://www.swethaiparadise.se
Postat av: Lotta

Jag skriver här eftersom jag inte har din mailadress här på jobbet. Lantom betyder "stor sorg" och de används mycket på begravningar. Därför var dessa underbara (och som du säger ljuvligt doftande) blommor inte speciellt populära hos thailändarna själva. Det tyckte prinsessan inte om så hon såg till att ge den ett namn till "Leelavadee" eller vad du nu skrev... Detta gjorde att populariteten steg efter detta. "Plumeria" tror jag är det latinska eller har jag fel? Det har jag haft massor av gånger när jag uttalat mig tvärsäkert... :-)

2010-01-21 @ 07:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0