Var är solen?

Jo, jag vet att den finns där ovanför molnen, men idag har vi inte sett skymten av den. Det har verkligen varit helmulet och det har nästan sett ut som skymning hela dagen. Som jag skrev tidigare så tycker jag att det är skönt när det är mulet och varmt, men man börjar ändå undra så smått vad det tagit åt vädret? Den här tiden på året ska det nämligen vara klarblå himmel och strålande sol. Lite synd kanske man kan tycka om turisterna som kommit hit en eller två veckor och som suktar efter solen, men å andra sidan så går det ju inte någon nöd på dem heller. Temperaturen har idag legat på runt 28 grader och det har endast fallit någon enstaka regndroppe. Nu på sena kvällen har det däremot börjat regna och ska fortsätta även i morgon. Men vad gör väl det, lyser inte solen i morgon så gör den väl det någon annan dag framöver!



Idag åkte vi in till Patong och gick på bio. Vi såg en spännande film som heter Unstoppable. Den baseras på en verklig händelse om ett tåg, lastat med den livsfarliga kemikalien fenol, som kommer på drift utan förare. En av huvudrollerna innehas av Denzel Washington, en i mitt tycke mycket bra skådespelare.

Som jag skrivit tidigare kan Phuket erbjuda förstklassiga biografer och priset är minst sagt överkomligt. Vi lyxar till det och köper De Luxe-stolar med extra benutrymme, högt ryggstöd som man kan luta bakåt, och för en sådan biljett betalar vi ca 30 kr per person. Platser i de ordinarie sätena kostar ca 25 kronor. På onsdagar kommer man undan med 18 kronor, det priset gäller för alla platser, således även De Luxe-stolarna. Så på onsdag bär det av igen. Då blir det en komedi som jag just nu inte minns namnet på.

I morgon, när det förmodligen regnar, ska jag ge mig i kast med pepparkaksdegen. Ska även koka knäck, men det får nog vänta ett par veckor till. Annars är risken överhängande att vi står utan knäck på självaste julaftonen (jag känner mig själv alltför väl...).

Ha en skön måndagkväll och håll ut, om fyra dagar är det fredag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har lättare att hålla ut nu, fredagar är ju lediga för mig numera! Läckert med så billig bio och dessutom olika klasser att välja på. Inte tokigt!

2010-12-07 @ 08:03:19
Postat av: Annika

Denzel Washington är min favorit! Lycka till med baket....

2010-12-07 @ 22:34:39
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Britten sa

ny familjemedlem...hoppas det känns livsnödvändigt

2010-12-10 @ 13:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0