Undrar vad han tänker på - tomten som sitter uppflugen i vår kokospalm?

Kanske tänker han tillbaka på hur det var förr i tiden, när det alltid var snö så här i juletid? Hur han - som då var en ung och rask liten nisse - hade bråda dagar med att tillsammans med de andra tomtarna få julklapparna färdiga till alla barn? Eller tänker han kanske på hur lugnet brukade lägra sig på julaftonsnatten när alla paketen var utdelade och han fick sätta sig till ro på sin stubbe i skogsbrynet och äta den välförtjänta julgröten som de snälla barnen hade ställt ut bakom stugknuten?



Nu är han gammal och krokig, några julklappar delar han inte ut längre. Även om han ler när han drömmer sig tillbaka till de gångna åren så känns det ändå ganska skönt att ha fått förmånen att på äldre dar komma till varmare nejder. Att bara få ta det lugnt, sitta med sin kaffekopp i knäet och låta tankarna fara, det är inte så dumt faktiskt. Så tror jag att tomten tänker...

Kommentarer
Postat av: britten

Gulle dig !...Vilken lycklig liten tomtenisse du skriver om...jag tror jag känner den nissen ganska väl



En riktigt fridfull jul till er alla tre...nä till er alla 4 förresten...



Från oss till er

2010-12-21 @ 21:11:34
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jäkla latmask, tur att det inte är vår tomte för jag vill fortfarande har klappar. Vår tomte får fortfarande ligga i minsann... :-)

2010-12-22 @ 09:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0