Telefon och Internet tillbaka - efter 22 dagar!

Vi hade faktiskt börjat att misströsta men i eftermiddag fick vi tillbaka vår telefonlinje igen, och med den även vårt ADSL-internet. Man känner sig verkligen avskärmad från omvärlden utan Internet, men faktiskt, efter en vecka eller så börjar man så smått att vänja sig. Det har emellertid blivit en tur ner till ett Internetcafé nere i byn en stund nu och då. Nu är i alla fall ordningen återställd och det känns skönt.


Här på Phuket har vi det varmt och skönt. Monsunen har emellertid hängt sig kvar lite, såtillvida att vi fortfarande har mest mulet väder. Lite regn har det oc kså varit emellanåt den senaste veckan, men inte mer än någon kortvarig skur. Vi som bor här har ju inte någon press på oss att ligga på stranden och pressa så för oss passar det mulna, varma vädret helt perfekt. Och vi vet ju att solen finns där bakom molnen och förr eller senare så blir det "högsäsongsväder" med klarblå himmel och strålande sol.

När man läser de svenska webbtidningarna så verkar det som att den förra vintern går i repris, med ovanligt mycket snö samt minusgrader i hela landet. Det är ju emellertid december och advent så för tillfället så passar väl vädret in rätt så bra antar jag. Här nere i värmen är det svårare att få någon adventsstämning, men jag har i alla fall gjort en pepparkaksdeg idag. Jag har också lagt en vaniljstång samt pomeransskal på dragning, det ska bli en tinktur som förhoppningsvis ska ge angenäm smak åt min hemmagjorda glögg så småningom.

I morgon är det andra advent, då ska vi bjuda över vår svenske granne på adventsfika med saffransbullar och pepparkakor. Det smakar gott även i palmernas skugga!
Jag önskar er alla en trevlig fortsättning på helgen!

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Äntligen - grattis! Måste kännas skönt! Ha en trevlig andra advent där nere i paradiset!

2010-12-04 @ 19:32:18
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Britten sa

Käraste vänner...För mig blir det inte svårt att tänka sig adventsstämmning även hos er i ert fantastiska hem...Jag är där i tanken nu igen och fikar där i den härliga skuggan..synd vi inte hann se de nya möblerna där ute också....men jag förtsår ju att det blivit toppen...Kl är fem här på morgonen och det blev bara tre timmar sömn för mig men jag ska lägga mig en stund senare...Här får man väl försöka få till lite advent också...Bullar har jag i frysen och adventsstämmning kommer när man plockar fram de kära sakerna och in med lite amaryllisar och hyacinter i fina fat...Stora varma kramen till er alla tre från oss och tack än en gång för allt

2010-12-05 @ 05:17:00
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag har lite svart att finna advents stammning just nu, mn a andra sidan ar jag inte i stort behov av den. Jag njuter av er fina o och att himlen ar bla o att varmen finns. Kanske aven vi hinner se varandra, det skulle vara kul kommer inte ihag nar vi sags sist kramen

2010-12-05 @ 08:41:05
Postat av: Lotta

Jodå, snön ser ju fin ut, men jag ser den helst på vykort. Vi tänder andra ljuset till fikat, nu till vår korsordsfrukost var julstakarna tända, de gammaldags trebenta, trearmade i rött trä. Sex vackra ljus i mörkret, det hjälper mot mörkerdepressionen....

2010-12-05 @ 10:20:27
Postat av: Lillemor

Innerligt varmt välkomna till verkligheten igen, har saknat er jättemycket.Skönt att allt funkar igen och

att det håller i sig.Försökte komma ut via Skype, men

det är totalt stopp för mig där!! Fattar det inte...

Tänkte ni skulle få se hur mycket snö vi har här i Kalmar,verkligen stämningsfullt.Nu är klockan snart

15.här och er 2:a advent är snart över,hoppas ni haft en bra dag.Kram på er.

2010-12-05 @ 14:47:14
Postat av: Annika

Välkomna tillbaka till bloggvärlden!

2010-12-05 @ 22:54:59
URL: http://annikathailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0