Snart, snart....

Nu räknar vi dagarna tills vi får åka "hem" till vårt älskade Rawai igen. Vi åker ner den 19 mars med Thai Airways från Arlanda. Vi tycker att Thai är det bästa flygbolaget, man sitter rymligt och servicen är utmärkt. Eftersom vi inte äter kött, förbeställer vi sea food menu, och det fungerar alltid helt perfekt. Redan innan planet startar, kommer en steward eller flygvärdinna och frågar om vi har beställt den speciella menyn. Sedan när det är dags för mat så får vi som beställt specialkost maten före alla andra. Härligt, för det är alltid gott att få lite i magen. Och maten brukar vara bra, ofta en god förrätt med skaldjur, sedan en fiskfilé med ex. duchessepotatis och hollandaisesås. Sedan en god efterrätt, som chokladmousse. Att beställa speciell mat kostar inget extra och det finns något för alla, kosher, halal, vegetariskt, veganskt, nötfritt, fläskfritt, diabeteskost mm.

Den här gången är det extra kul, för min kollega Annika och hennes man Rodolfo åker ner med samma plan. Vi har varit in på Thais kontor och ordnat så att vi får sitta tillsammans. Annika och Rulle, som han kallas, har också ett hus i Thailand, men inte på Phuket tyvärr, utan på fastlandet på östkusten i en ort som heter Baan Huay Yang. De kommer att komma ner och hälsa på oss några dagar, vilket vi ser fram emot. Det är jättetrevliga och det ska bli kul att visa dem vårt hus och sådant på Phuket som de inte sett. Phuket har mycket, mycket som man kan se och uppleva utanför de vanliga turiststråken.

Den här gången stannar vi "bara" i 18 dagar, vilket vi tycker är alldeles för kort (det är klart att det känns för kort eftersom vi helst vill flytta ner för gott redan nu) men det ska i alla fall bli jätteskönt.

Jag återkommer när det börjar dra ihop sig!

Och du Ing-Marie, tack för din trevliga kommentar, jag känner mig mycket smickrad över det fina betyget, men kan nog försäkra dig att kameran inte visar alla skavanker som jag naturligtvis fått efter alla år, men tack i alla fall!
Det var jättekul att höra ifrån dig!

Allt gott till er alla!

Kommentarer
Postat av: caroline

Åhh! Det här verkar vara en väldigt spännande blogg!! *ler
Jag och min familj ska åka utomlands i mitten av April. Sista minuten. Och funderar starkt på Thailand. Phuket eller Krabi.... Men bara i en vecka förmodligen, för att min man inte kan ta ledigt längre. Men vi får se. Är det väldigt lätt att fixa boende där? Om man kommer en familj på två vuxna och tre barn?? Står dom på flygplatsen och väntar, eller hur går det till?
Mvh Carro

2008-03-06 @ 12:14:04
URL: http://carolinehulinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0