Tre dagar kvar!

Nyss hemkommen från thailändskakursen, snubblandes över våra resväskor som ligger utspridda på vardagsrumsgolvet, kan vi nu konstatera att det endast är tre dagar kvar innan vi lyfter på vingar av stål, mot värme och det goda livet.

Jag ser verkligen fram emot de mörka varma kvällarna då vi brukar ta vårt obligatoriska nattdopp i den upplysta poolen tillsammans med något gott att dricka. Vi brukar också se till att ha någon skön musik som på låg volym letar sig ut genom terassens nätdörrar. När man ligger där och flyter och tittar upp mot stjärnhimlen, samtidigt som Madeleine Peyroux eller någon annan favorit sjunger i bakgrunden, känns det som om man skulle vilja stoppa tiden...

Just nu lyssnar jag på Ella Fitzgerald, hon har en röst som inte kan beskrivas som annat än gudabenådad. Har ni inte lyssnat på "Bewitched" eller "Miss Otis regrets" så tycker jag att ni ska göra det, gärna med hörlurar så man kan njuta fullt ut.

Nu har Ella snart sjungit klart för i kväll, både hon och jag behöver nu så väl vår nattvila.

Sov gott, värld!

Kommentarer
Postat av: Britten

åååh så mysigt ni ska ha det vid poolen.
Håller med dig om den musik du skriver om ...ella är en favorit....och även M.P

2007-10-01 @ 22:41:00
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0