En tur till Super Cheap

Häromdagen åkte vi MC in till det helt enorma köpcentret Super Cheap. Det ligger i norra utkanten av Phuket Town. Trots att vi hade läst på kartan över stan i förväg så körde vi fel ett antal gånger innan vi hittade rätt. Skam den som ger sig!
Super Cheap är helt enormt stort, jag bedömer att dess yta motsvarar flera fotbollsplaner. Det är lätt att gå vilse, vilket vi också gjorde ett par gånger. Här finns allt, och då menar jag allt. Mat i alla möjliga och omöjliga former, datorer, elektriska artiklar, kemikalier, byggvaror, blommor, ett enormt stort apotek där man själv får gå mellan höga lagerhyllor och lägga ner storförpackningar av läkemedel, vad sägs om 1 000 st Alvedon (fast av annat märke förstås) för 32 kronor, morfinbesläktade preparat för injektion, sprutor, kanyler, anabola steroider m.m., m.m.
Det var en upplevelser att gå omkring där, vi såg saker och matvaror som vi tidigare aldrig sett och som vi, ärligt talat, inte skulle ställa fram på vårt matbord, men även annat som var mer i vår smak. På hela detta stora ställe var vi, vad jag kunde se, de enda västerlänningarna. Vi väckte nog en viss uppmärksamhet när vi storögt gick omkring med vår kamera och tog foton.
Idag har S:s pappa kommit hit från Sverige. Han är, liksom jag, inte någon vän av snö, kyla och vinter så han såg verkligen fram emot att få komma ner till solen och värmen. Det ska bli trevligt att få rå om honom ett par veckor och under den perioden kommer jag inte att blogga så mycket, eftersom det tar en hel del tid.
Ha en riktigt skön helg i vårvädret (?)

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Oj, hur kunde vi missa den stormarknaden bär jag var i Phuket förra året...Skulle nog behöva lite anabola idag om jag ska orka med fredagsstädningen, men det får väl duga med en kaffetår istället. Ha en fin helg! Hälsningar från mig uppe i hörnet

2011-02-04 @ 09:23:09
URL: http://blogg.vk.se/gunnel
Postat av: Britten

oj så roligt att se....Var det i Phuket Town?



Jag är lite känslig för dylika marknader när man har levande djur med. Vi var på en marknad i Egypten en gång och vi väncde efter 2 minuter för det var färfärligt att se alla djuren som satt ihop trängda i sina små burar....Ja vem älskar inte sol och värme.....här har det snöat nu på morgonen så det känns väldigt väldigt bra att packa lite nu....Ha det så fint med svärfar nu

2011-02-04 @ 10:08:33
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du höll tydligen på att blogga när jag lade in min kommentar för då hade inte detta inlägg och några av fotona inte kommit med. Vilket ställe! Eldorado för narkomaner kan jag tro. Nåja, ni var ju de enda falangerna så det kanske inte spridit sig bland turisterna. Vore kul att besöka någon gång. Lustigt med augerginerna. Jag fick några en gång av en kollega som kommer från Sri Lanka. De var av den avlånga sorten här nedan. Däremot så köper vi här hemma de små runda fast här är de gröna, dem gillar jag. Jag gillar dock inte de som är ärtstora bara, för hårda och för beska för min smak. Vad mycket besök ni har! Snart kommer ju även Annika och Rulle, full rulle med andra ord.... Jösses vad jag fick till det...

2011-02-04 @ 10:59:57
Postat av: Christer

Gunnel: Det är inte konstigt att ni missade Super Cheap. Jag tror knappast att någon västerlänning överhuvudtaget känner till stället. Som jag skrev så var det bara thailändare där, förutom oss som bara är thailändare till hälften :-)



Britt: Nej, usch för djur i bur. På det här stället fanns det inte några levande djur förutom på en avdelning som sålde akvariefiskar. Däremot fanns det ju, som du ser, mängder av djur som redan gjutit en i bästa fall ögonblicklig död. Bl.a. såg vi helstekta grishuvuden med tungan hängande långt ut ur munnarna. Det var ju inte så trevligt att se faktiskt...



Lotta: Ja, de små, hårda gröna är inte något vidare. De större gröna, de som är som små tomater, gillar jag däremot. Och visst fick du till det! Förhoppningsvis ska Rulle väl vara nykter och städad när han besöker Scherloffs (såvida det inte är fullmåne just då förstås, vi har ju sett honom i aktion vid ett sådant tillfälle!).

2011-02-04 @ 12:55:48
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Gunda

Vilket ställe, dit måste vi åka när jag kommer, inte visste jag att ni kör MC till storstan, vad tuffa ni blivit.....

2011-02-07 @ 20:54:00
Postat av: Britt-Marie / Malee

Vilken bra bildkavalkad! Jag lägger in länken hit på Malee gardens FB-sida. Jag blir stressad av Supercheap, det finns så mycket att jag oftast kommer ut med inget. Men Ging handlar där rätt ofta.



Britt, finns inga djur - undvik marknader för att slippa se det eländet. Super Cheap är ett thai-varuhus, ingen marknad.

2011-02-08 @ 13:26:39
URL: http://gingmalee.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0