Biodags!

Idag har vi varit till den stora badorten Patong för att gå på bio. Vi såg en äventyrsfilm av den franske regissören Luc Besson, "The extraordinary adventures of Adèle Blanc-Sec". Det är en spännande och välgjord äventyrsfilm i stil med "Jakten på den försvunna skatten". Man kan väl säga att det är en saga för vuxna, men mycket bra effekter och ännu bättre masker och sminkning som gjorde de minst sagt annorlunda filmkaraktärerna mycket verklighetstrogna.
Det är lite märkligt, för de flesta filmer som går på bio här har premiär flera veckor innan filmerna går upp på biograferna i Sverige.

När vi kom ut från bion hade vädret växlat och regnet öste ner. Nåväl, det är ju inte hela världen. Här har man alltid en regnrock med sig eller, som i mitt fall, regnjacka och dito byxor. Sen är det bara att ge sig av. Varmt är det ju även fast det regnar, men man får naturligtvis köra försiktigt då det kan bli rätt så "slipprigt" i det kraftiga regnet.

Efter en god middag hemmavid har vi nu avverkat ännu en film, denna gång en gammal "Morden i Midsommer" som vi inte sett på flera år, "Vixen´s run - Juvelerna", en av de bättre avsnitten faktiskt. Regnar gör det fortfarande så jag som oroade mig för gräsmattan häromdagen, och trodde att jag skull behöva vattna den och övriga trädgården, kan nu sova lugnt.

Vi har på det hela taget haft en mycket trevlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som en perfekt dag i "mina öron".

2010-09-27 @ 18:21:28
URL: http://annikathailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0