Livets goda...

Härom kvällen festade vi på var sin härlig räkmacka, gjord på norska ishavsräkor. Det var länge sedan vi åt "vanliga" räkor och det smakade ljuvligt gott. Det kan ju tyckas motsägelsefullt att ishavsräkor importeras till Thailand medan de thailändska tigerräkorna exporteras till Europa. Men det är ju olika sorters räkor och en räkmacka gjord på tigerräkor skulle inte bli samma sak som ishavsräkor. I vilket fall så var det mycket gott och vi mumsade även på en smörgås med kallrökt lax som fångats i vattnen utanför Alaska. Här på Phuket finns ju god mat i överflöd, både den härliga thailändska maten och de thailändska råvarorna, men även andra delikatesser från i stort sett hela världen. Vi äter och lagar mycket thailändskt men ibland så blir man sugen på något riktigt svenskt, eller åtminstone skandinaviskt. Kommer osökt att tänka på rimmad lax med dillstuvad potatis, det får nog bli en sådan middag framöver. Det dröjer dock några veckor för på fredag åker jag till Sverige för att besöka min mamma ett par veckor och sedan stanna till i Stockholm hos min syster några dagar innan jag återvänder hem till Phuket i början av november. Det ska bli trevligt att träffa min familj, men jag ryser vid tanken på iskalla vindar och kanske t.o.m. snö. Mamma bor ju i Örnsköldsvik så man vet aldrig, har jag otur så blir det väl till att slira omkring på ishala gator. Men det blir ju i alla fall bara under en begränsad tid, snart är jag tillbaka i den sköna, tropiska värmen igen och behöver bara ta del av kyla, snö och is via de svenska tidningarna på nätet.
Nu är det dags att bege sig ner till havet för den sedvanliga "power-walken" på ca en timme. Man kan ju inte bara äta gott, man måste se till att förbränna lite av det goda också...

Kommentarer
Postat av: Britten sa

gott gott....hoppas på få smaka på tiger räkorna så småningom...Jag hoppas verkligen vi hinner ses...vi åker också upp till norrland nu ett tag.....kanske ses vi i övik rent av...men annars så ses vi ju där nere snart och det ser man ju fram emot...mycket..

2010-10-12 @ 15:44:43
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Lotta

Skulle inte ni besöka Annika och Rulle medan de var i HY denna gången? Hur som, om du får tid över kan du ju titta över till Götgatan en kväll medan du är i Stockholm. Kommer du själv eller är Staffan med. Vi träffar gärna honom också. Släng ett mail ifall det passar...

2010-10-13 @ 12:32:01
Postat av: Anne-Marie

Åh vad livet där borta låter ljuvligt. Tittar du förbi jobbet något? Kramar

2010-10-13 @ 13:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0