Våffeldag

Idag smaskade vi på nygräddade våfflor, vispgrädde och jordgubbssylt till lunch. S är en hejare på våfflor och gör smeten från grunden, ingen våffelmix här inte. Det var mycket länge sedan jag åt våfflor och första gången som jag ätit dem i Thailand. Vi hade våffeljärnet på ett litet bord bredvid oss ute på terassen och vartefter laggarna blev färdiggräddade så hamnade de på våra tallrikar. Det smakade mycket gott!



Efter en lättare middag har vi nu kollat på kvällens film, en gammal action med Steven Seagal, "On deadly ground". Inte den typ av film som får några Oscars precis, men ibland är det kul att kolla på något riktigt lättsamt och fartigt.

Efter filmen har jag sutit och kollat lite på olika webbkameror från Sverige och kan se hur ovädret drar fram med snö och slask. På sajten http://www.webbkameror.se kan man kolla på ett flertal live-kameror, bl.a. från Hötorget, Sergels torg och Stureplan. Att man kan sitta här nere i värmen och kolla på hur folk ilar över Stureplan och Sergels Torg med sina paraplyer samtidigt som SL-bussarna hämtar upp och lämnar av passagerare känns mycket märkligt. Det är kul att ta sig en titt, men det får räcka med det. Vinter fick jag nog av förra säsongen...

Kommentarer
Postat av: Britten sa

Ha ha ha har ni titta på steven seagal.....B gillar att titta på hans filmer trots att jag vet att han tycker att det är en ganska dålig skådis..vi brukar mobba honom för det så han vågar knappast säga att han tittar på dom filmerna..va glad han ska bli när han hör att det finns flera som gör det.

Jag åt hemgjorda våfflor hos mamma i sommar..gotti som sagt ...kram från stormens stockholm just nu

2010-11-09 @ 16:27:35
Postat av: Anonym

Måffeldag säger jag, attan vad ni måfflar i er... blev riktigt avis! Kul att pratas vid Christer, synd att ni bor så långt bort...

2010-11-10 @ 09:55:52
Postat av: cilla

Visst kan jag tycka att det blir ljusare och ser renare ut med snön, men nog föredrar jag värme och sol.

Våfflor på terrassen det låter mycket lyckat tycker jag.

Hör att ni har det skönt, bra tycker jag.

kram

2010-11-10 @ 18:34:27
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius
Postat av: Annika

Vilka läckergommar ni är! Steven Seagal är en av mina favoriter...

2010-11-10 @ 21:38:53
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det var förstsås jag som skrev måffel-inlägget....

2010-11-12 @ 05:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0