Utan telefon och Internet

Vi har nu varit utan fast telefon och Internet i snart tre dagar. De ringde fran telefonbolaget TOT bade igar och idag och felsokning pagar. De bad sa mycket om ursakt och bad oss att ringa dem (fran var mobil) om vi inte hade fatt tillbaka telefonforbindelsen om tre dagar, fran idag raknat... Talamod, talamod, det far man verkligen trana sig pa har i Thailand. Men det finns ju Internetcafeer att tillga for bankarenden, mail etc. Som ni ser sa saknas ju vara tre sista bokstaver i alfabetet pa tangentbordet, sa det ser lite konstigt ut nar man skriver.

I ovrigt ar allt bra med oss, monsunperioden borjar sa sakta att avklinga och det blir soligare for varje dag. Pa lordag kommer min kusin och hennes man till oss, jag ska med och hamta dem vid flygplatsen. De har aldrig varit till Thailand forut, sa det ska bli spannande att hora vad de tycker.

Pa mandag ska jag och S aka pa semester fran semestern, vi ska upp till Khao Lak i fyra dagar. Vi har svart att komma ifran i vanliga fall, p.g.a. att vi har Assar som behover tillsyn och insulinsprutor morgon och kvall. Nu ska vara vanner agera kattvakt medan vi passar pa att se oss omkring lite.

Jag aterkommer sa snart vi har fatt vart Internet tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad har du gjort av prickarna på bokstäverna? Ha en trevlig semestertripp och hälsa kusin Britten och S förstås.

2010-11-18 @ 21:51:31
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie/ Malee

Byt Christer! Visserligen lägger vårt nät (Cat genom KPP) av lite då och då också, men inte tillnärmelsevis lika länge som TOT. Jag har starka minnen av veckor utan nät när jag hade TOT också...



Ha så trevligt i Khao Lak!

2010-11-19 @ 05:57:17
URL: http://gingmalee.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Hoppas ni får det mysigt i Khao Lak. Vi är inne på vår sista vecka, det är inte klokt så fort tiden går. Lätt hysterisk känner jag mig måste jag erkänna. Skulle så gärna vilja stanna kvar läääänge.

2010-11-19 @ 07:32:53
Postat av: cilla

Jag hoppas så på att Britt fastnar för Thailand som jag gjort. I min värld finns nästan inget underbarare. Blir så lycklig över att höra att flera av mina vänner o släktingar upptäcker Thailand. Morbror Gunnar o Inger åker ner i Mars för första gången o Gunnar är lite skeptiskt men jag har talat om att det finns inget vackrare på jorden.



Jag hoppas att Britt o Björn även de ska se hur underbara människor och natur, ja allt det finns. Undrar dock över en sak. Låter lite löjligt men det är ju så att jag bygger mina naglar och jag undrar om det finns aceton att köpa eller måste jag ha med mig det hemifrån?



Hoppas ni har det bäst, o jag vet att Assar kommer att få bästa möjliga omvårdnad



kram på er båda

2010-11-19 @ 18:17:53
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0