Halva vägen avverkad!

Nu har jag kommit ungefär halvvägs på vägen hem till Phuket. Vi lyfte från Arlanda kl 10.30 i morse med första stopp i Qatars huvudstad Doha, en flygning på 6,5 timmar. Här sitter jag nu och väntar på nästa plan som ska ta mig till Phuket, via Kuala Lumpur. Den trippen tar totalt 10, 5 timmar, vi som ska vidare till Phuket ska sitta kvar i planet i ungefär en timme i K L.


Tyvärr så har jag haft oturen att dra på mig en rejäl förkylning (så går det när man beger sig till den kalla Norden). Följakligen så känner jag mig inte så där jättepigg och valde därför jag att köpa in mig på en plats i flygplatsens lounge. Här sitter jag lugn och skönt och har fri tillgång till mat och dryck och slipper den stora, stimmiga avgångshallen.

I morgon, onsdag, beräknas vi landa en kvart i fyra på eftermiddagen, thailändsk tid. På flygplatsen väntar S och vår allt i allo Ngiam, som ska ta mig hem till Rawai. Det har varit mycket trevligt att få hälsa på hos mamma och vara med henne så pass lång tid och därefter få avsluta med några dagar hos min syster och hennes familj. Vi har haft fyra mycket trevliga dagar tillsammans. Men, som man säger, borta bra men hemma bäst. Det är nog så det ska vara också, för tycker man motsatsen, d.v.s. hemma bra men borta bäst, ja då ska man nog ta sig en funderare över sin situation och sitt liv.

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Oj - det var ingen dålig resa! Men nu lär du vara nästan hemma igen! Och det där sista var så sant..............

2010-11-03 @ 07:49:01
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ha, skylla på förkylningen, det var fult gjort... :-) Du hade säkert suttit där ändå även pigg som en nötkärna, erkänn nu din lyxputte där!

2010-11-03 @ 08:58:17
Postat av: Annika

Välkommen hem igen och hoppas du tillfrisknar snart. Hälsa S och N!

2010-11-03 @ 22:15:19
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Christer

Lotta: Av sig själv känner man andra, brukar man ju säga, ha ha!!



Annika: Tack för det, det känns verkligen skönt att vara hemma i goa värmen igen.

2010-11-04 @ 08:11:52
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0