Om drygt två månader lyfter vi och den här gången stannar vi lääääänge!

När vi åkte ner till Phuket senast var den 17 december. Den dagen var det snökaos och blåste en iskall nordlig vind. När vi parkerat vår bil på långtidsparkeringen vid Arlanda och stod och väntade på matarbussen in till terminalen kändes det som att man skulle frysa ihjäl för man är ju inte dirket vinterklädd när man ska resa till tropikerna. När den gula bussen äntligen närmande sig kom S på att han glömt sin laptop i bilen. Något annat alternativ än att gå tillbaka och hämta den fanns inte. Vi hade 68 kg packning plus två tunga handbagage så jag kunde inte själv ta alla väskorna och åka i förväg in till Arlanda. Det blev till att stå i den hårda iskalla vinden i 15 minuter till. Trots att jag är uppväxt i inre delarna av norrland kan jag inte minnas att jag någonsin frusit så in i märgen. Men efter en kvart kom bussen och när flygplanet ett par timmar senare lyfte från Arlanda var snö och kyla glömda och vi lutade oss tillbaka och drömde oss bort till det där första ljuvliga doppet i poolen...

Den 17 maj åker vi ner till vårt paradis igen. Kan man fira norska nationaldagen på ett bättre sätt än att äntra Thais jumbojet och flyga ner till sol och värme i Thailand? Jag tycker inte det! Denna gång kommer vi inte att behöva packa resväskan efter 3-4 veckor igen och känna den där obehagliga "åka-från-Thailand-ångesten" komma krypande. Vi kommer nämligen att stanna länge, länge och bara njuuuuuta, njuuuuuta! Efter den vargavinter som vi har haft, och fortfarande har, kan man ju inte annat än räkna dagarna tills befrielsens timme är inne.

På lördag åker två av våra vänner ner till sitt hus på thailändska fastlandet och de ska stanna en månad. Även om vi snart själva får åka ner så är jag i alla fall grön av avundsjuka, det är helt oundvikligt, men jag unnar dem verkligen att få fyra härliga veckor i den sköna värmen och kommer naturligtvis att följa deras blogg med intresse.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Och jag är inte ett dugg avundsjuk! :-)

Men, 68 kilo, hur bär ni er åt? Ni har väl kläder och grejor därnere? Du måste berätta, själva åkte vi sist med bara handbagage.... Vi åker ner den 28 maj, hoppas det kommit lite regn tills dess det verkar ha sinat lite här och var. Malée trodde att Phuket skulle klara två månader till max... Ta med smält snö ner.... ;-)

2010-03-10 @ 14:56:26
Postat av: Stina

Åh vad lyxigt det låter att åka om två månader och dessutom stanna lääänge. Får man fråga hur länge?? ;-)

2010-03-10 @ 21:10:02
URL: http://www.swethaiparadise.se
Postat av: Annika

Jag förstår precis vad ni menar säger en av de två goda vännerna som åker ner till Thailand en månad i morgon! Men att stanna längre än så är en dröm vi hoppas ska gå i uppfyllelse inom de närmaste åren.

2010-03-12 @ 20:12:50
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vem blir inte avundsjuk på Er, lyckostar!

Läste den fina dikten hos Vildros och hittade till Din blogg:))

Ha en bra dag!

2010-03-14 @ 10:00:28
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: britten sa....

Hej min vän och tack för allt ditt stöd...ingen unnar er detta mer än jag

2010-03-15 @ 09:14:19
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0