Det ska börjas i tid...

om man ska få med sig en massa godsaker till Thailand...

Idag har jag shoppat loss på ICA. Vad det blev? Jo, 10 påsar Ahlgrens bilar till extrapris. Bilar är mitt absoluta favoritgodis, på delad plats med Daim. Nu kan man ju inte mumsa i sig 10 påsar bilar i ett nafs, men vi har ju många filmkvällar framför oss så man får väl hushålla med godsakerna och knäcka en påse per vecka eller så... Bilpåsarna är datumstämplade med bäst före april 2011 så jag kanske köper några påsar till i morgon och trycker ner i resväskan.
Det lär nog slinka ner lite andra godsaker också innan det bär iväg. På Phuket finns det två stora, tjusiga matbutiker som säljer en mängd importerade delikatesser från hela världen, men Daim och Bilar har jag inte hittat där tyvärr. Norsk lingonsylt, färsk lax från Tasmanien, goda brieostar från Frankrike och stora färska jordgubbar från USA hittar man däremot. Och jag som ääälskar god mat, gissa om jag gillar att botanisera i dessa affärer...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du och jag har en del gemensamt märker jag. Ahlgrens bilar (snart i var mans mun) är mitt absoluta favorit bio-godis. När jag är sjuk däremot skickas Bosse ut att inhandla gelé-råttor eller -ormar.

2010-03-19 @ 17:12:20
Postat av: Christer

Lotta: Ja, många är de bilar som försvunnit in i min mun för att sedan aldrig återvända. De är verkligen beroendeframkallande. Jag har redan i huvudet gjort upp en lista över godsaker som jag ska beställa när mina anhöriga kommer på besök till hösten!

2010-03-19 @ 18:40:06
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0