Körlektionerna fortsätter

Som nybliven MC-ägare fortsätter jag min övningskörning. Min körlärare (d.v.s. jag själv) är sträng men rättvis. För varje dag så sträcker sig mina mina utflykter allt längre. Det är jätteroligt men fortfarande känner jag mig verkligen som en nybörjare. Jag har ju inte kört moppe sedan de tidiga tonåren och den moppe jag körde då var betydligt lättare att hantera än den jag har nu, som väger 125 kg. Men övning ger färdighet så snart så susar jag nog fram kors och tvärs över hela ön. Det ger ju en härlig frihetskänsla att kunna ta sig vart man vill utan att vara beroende av taxi.
******

Så här såg det ut idag när jag avslutade min körlektion:
http://www.viddler.com/explore/swethai/videos/3/?secreturl=76112847
******
Vi har just avslutat en god middag bestående av en krämig potatisgratäng med mycket vitlök, grillade inner-kycklingfiléer samt ett - hör och häpna - gott thailändskt rödvin! Har aldrig smakat thailändsk vin förut men det blev en positiv överraskning. Det var ett shirazvin som höll förvånansvärt hög klass. Mätta och nöjda ska vi nu ta oss ett dopp (nej mamma, man får INTE kramp av att bada efter att man har ätit) och därefter blir det en spännande film på DVD.
*******
Ha en skön avslutning på helgen!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad duktig du är på att köra, det såg ju riktigt proffsigt ut! Mums med maten och det goda rödvinet. Ni är riktiga läckergommar, ha, ha.

2010-06-20 @ 17:57:43
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Marie-Anne Holm

Oj - det där gick undan! Jag har en liknande video på mig själv när jag prövade att köra för sådär en månad sedan, men det går definitivt inte lika fort! Får väl försöka igen nästa gång jag kommer, så jag kan köra när det är dags att flytta.......

Det lär ska öppnas en vinbutik i byn har jag hört. Det låter spännande!

2010-06-20 @ 18:24:52
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Britten sa

men mums ! det låter positivt tycker jag

2010-06-21 @ 09:36:29
Postat av: Lotta

Vilken kille! Du for ju fram som en hurrande blaneger som min mormor skulle sagt.... Kul att du är nöjd med köpet, det blir nog vi också.

2010-06-21 @ 09:57:12
Postat av: Gudrun

Hej vad det går!!!! Ser ut som om du inte gjort annat i dina dagar, men det är ju så med naturbegåvningar.

2010-06-23 @ 20:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0