Jag står inför ett helt annat val än mellan röd-grönt eller blått...

I nästa vecka ska det ske! Jag ska äntligen köpa mig en MC. Efter att ha funderat hit och dit samt även gjort några rundor in till stans MC-handlare har valet fallit på Hondas premium-"moppe" PCX 125i. Den är stor, känns stadig och rymlig vilket passar oss långa nordbor bra. Det som nu återstår är att välja vilken färg den ska ha. Vad tycker ni? Skriv och rösta på vilken av alternativen som ni tycker är snyggast. Jag ska redovisa vilket som blir det vinnande alternativet men lovar inte helt säkert att följa det förslaget, men det vore kul att höra vad ni tycker.
Idag har vi varit med Assar till veterinären för att han skulle få sin andra rabiesvaccin-spruta. Det gick bra för Assar har ju diabetes och får två sprutor om dagen, något som han inte reagerar mot överhuvudtaget. Tvärtom kommer han ibland springandes och sätter sig vid fötterna när han hör att vi plockar fram insulinampullen ur kylskåpet.
*******
Vi köpte även avmaskningsmedel till Oscar, en tablett som man ger vid ett tillfälle. Jag styckade upp den stora tabletten i små bitar och gömde dem i bitar av rökt kalkonkorv. Mums, sa Oscar och satte i sig alltihop på mindre än en minut!
*******
Vi hörde även med veterinären om möjligheten att kastrera Oscar, trots att han är en utekatt. Hankatter brukar nämligen hållas inomhus i en vecka efter ingreppet, detta för att motverka infektion i såret. I Sverige syr man inte igen såret utan det brukar dra ihop sig och läka utan stygn. Men här lovade de att sy igen såret samt ge honom antibiotika för att förebygga infektion. Därför kommer vi att få möjlighet att kastrera honom. Han kommer då att få ett lugnare liv, utan blodiga slagsmål med andra hankatter i grannskapet och dessutom kommer han ju att bli lugn och vilja hålla sig hemma på tomten. Eftersom han inte är rumsren kommer han dock att få fortsätta att vara uteliggare. Något som inte är negativt på något sätt för honom eftersom det alltid är varmt och skönt här, året och dygnet om.
********
Skrid nu till verket och tyck till om vilken färg jag ska välja på min MC.
Ha en skön fortsättning på helgen, förresten!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad kul, Bosse har provkört precis en sådan men han vill ha lite mer krut i motorn, vi får se vad det blir vad det lider. Fast han tyckte också att den var väldig stadig. Både Bosse och jag röstar för den svart/vita, den var jättesnygg!

Annika kommer nog inte att rösta eftersom det inte finns någon röd!... :-)

Bosse lurade i sin tax, som han hade i sitt förra äktenskap, piller med hjälp av äggula! Slafs, slafs sa det bara...

Ja, kastrering av hankatter brukar gå snabbt. Här i byn kastrerar de hundar på löpande band och släpper sedan ut dem på samma ställe de plockade upp den nästan direkt efter uppvaknandet, så det skall nog gå bra med Oscar. Vår siames var kryptoshid (eller hur det nu stavas) så när han skulle kastreras fick de sprätta upp hela magen precis som på honor för könsdelarna låg kvar i magen som på kattungar och hade inte vandrat ner till rätt ställe. Det blev till att klippa till min gamla gosefilt med fyra hål och nåla ihop på ryggen för att han inte skulle klösa upp stygnen. Inte så kul.... Men sedan blev han pigg och rask igen och fick tillbaka sitt högljudda siames-skrik.

2010-06-13 @ 05:33:21
Postat av: Christer

God smak ni har, både du och Bosse! Nej, du har nog rätt vad gäller Annika. Den finns ju inte i rött så då lär hon nog lägga ner sin röst. Vi får se hur hon gör.



Ja, vi hoppas att det ska gå bra för Oscar I (den förste). Det är ju inte något stort ingrepp och i hans fall är det heller inte någon tvekan om var han har sina juveler, de syns på långt håll och sitter således inte uppe i bukhålan.

2010-06-13 @ 10:27:43
URL: http://thailandscherloff.blogg.sett
Postat av: britten sa

Svårt val..men roligare än att välja mellan röd grön och blå....den svartvita är jättesnygg...men den råsockrade var inte dum heller...typiskt mig just nu MYCKET svårt att välja hela tiden ..men nån av dom tycker jag

2010-06-13 @ 11:45:24
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Mallan

Jag röstar på den första (råsockret)! Tycker den är stilren och tror att den kommer att blänka vackert i den starka solen. Frågan är vad du ska ha för färg på hjälmen för en sådan ska du väl ha iallafall? Kram

2010-06-13 @ 12:34:24
Postat av: Mallan

Hej igen! Glömde ställa en fråga som jag funderat på ett tag. Hur många katter har ni? Assar känner jag till sedan tidigare men är det en eller två Oscar som tillkommit? Och vart tog vackra Sixten vägen? Blev han bortadopterad innan flytten till Thailand eller är han i katthimlen?

2010-06-13 @ 12:44:01
Postat av: Christer

Britt och Mallan:Valet står mellan svart/vit och råsocker! Har en eller två dagar på mig att fundera, återkommer om vilken färg det blev.



Mallan: Rent juridiskt har vi bara en katt, Assar. Sixten fick tillbaka sina besvär med urinsten så vi blev tvungna att låta honom flytta till himlen. Oscar är en (tam) vildkatt som huserar runt vårt hus. Vi tänker lägga beslag på den, kastrera den och införliva honom i den Scherloffska ätten. Oscar är mycket tillgiven och kommer att bli en bra kompis till Assar tror jag. De har redan träffats och nosat på varandra. Assar är lite reserverad och smårädd, men Oscar verkar oblyg och vänligt inställd till sin nye storebror.

2010-06-13 @ 13:49:00
URL: http://thailandscherloff.blogg.sett
Postat av: Cilla

Den svart vita är ju jätte snygg, men den svartbruna var också jätte fin. Kanske jag skulle tycka att den svartbruna var mera praktisk, skiten syns inte lika väl. Jag rösta på den svartbruna

2010-06-13 @ 20:31:29
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: lotta löw

Vit och svart tycker jag.

2010-06-14 @ 15:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0