Första midsommaren i Thailand

Så har vi upplevt vår första midsommar i Thailand. Kan inte säga att jag saknade den svenska midsommaren annat än att det skulle ha varit gott med färskpotatis... Att sjunga små grodorna och dansa runt midsommarstången har aldrig lockat mig och att få vara i den sköna, goa värmen uppväger avsaknaden av färskpotatis.
Vi var lite svenska i alla fall, genom att för en dag byta ut thaimaten mot Janssons frestelse, kallrökt norsk lax, kycklingprinskorv, egenhändigt rullade kycklingköttbullar och likaledes egentillverkat knäckebröd. Vi behövde inte oroa oss för hur vädret skulle bli för vi lyxade till det och åt inne i svalkan från luftkonditioneringen. Vi äter nästan alltid ute på terassen, både frukost, lunch och middag, men ibland är det skönt att sitta vid dukat bord inomhus i svalken för en stund.
****
I övrigt så fortsätter vi att njuta av tillvaron och tar dagen som den kommer. Idag har det regnat hela dagen så vi passade på att åka in till stan för att handla färg (norska Jotun!). Den mur som omgärdar huset börjar se lite grådaskig ut så jag ska måla om den. Ska även måla om vardagsrummet och gästrummet i en äggskals-vit nyans. Väggarna är nu ljust gula vilket är snyggt i och för sig, men en lite ljusare nyans tror jag blir snyggt.
Igår var vi ute i ett par timmar på våra motorcyklar, åkte runt på olika mindre vägar, stannade till här och där, åt en glass och bara njöt av friheten att kunna susa fram vart man vill.
****
Enligt vad jag kan se från webbtidningarna så väntas det komma en värmebölja till Sverige. Jag hoppas att meteorologerna har rätt och att ni får många varma och sköna dagar (samt att ni har semester också, förstås..)

Kommentarer
Postat av: Britten sa

jo vi har haft en helt ljuvlig dag i dag..vaaaaaaarmt och så där underbart som det bara kan vara i H träsk...åker i morgon i stället...Låter snyggt med äggskal....Vi hörs snart / Kram

2010-06-28 @ 20:25:42
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Marie-Anne

Det där lät som en midsommar i min smak!

Det verkar som om körlektionerna har gett resultat! Jag måste verkligen ta tag i det så småningom. Det innebär ju en fantastisk frihet, det förstår jag! Lycka till med målningen - ta det lugnt i värmen. Och ja - det verkar som om Thailandsvärme kommer häråt......

2010-06-29 @ 08:09:12
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jo, du har hört rätt. Det är fantastiskt väder just nu, hoppas det håller i sig. Tänkte just på hur vackert Stockholm är när jag gick Skeppsbron fram och genom Kungsan. Ibland är man lite otacksam när man bara längtar till Thailand fastän det är helt OK här, i alla fall under sommaren. Kul att ni blivit "befriade", visst är det kul att åka omkring och upptäcka närområden?

2010-06-29 @ 09:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0