11 dagar kvar!

Nu närmar sig vår efterlängtade resa hem till Phuket med stormsteg. Vi har fått rapporter om att det har varit mycket varmt den senaste tiden. Jag som älskar värme tycker att det låter ljuvligt. Snöslask och kyla har aldrig attraherat mig, brukar säga att jag är född i fel del av världen. Även om vi svenskar på många sätt är mycket previligierade jämfört med det stora flertalet thailändare, åtminstone vad gäller det materiella. Om vi sedan är lyckligare, ja den diskussionen ska jag nog inte ge mig in i.

För ett par veckor sedan pratade vi med en god thailändsk vän som brukar titta till vårt hus någon gång i veckan, och ge gräsmattan lite extra vatten. Han talade om att han sett en kobra på vår tomt! Kobror är inte några trevliga gäster. Liksom de flesta ormar så flyr de undan om det kommer människor, de brukar känna vibrationerna av våra steg, och därför så stöter man inte så ofta på dem. Men nu hade alltså en orm förirrat sig in på vår tomt. Vår gode vän hade emellertid skaffat någon form av thailändska örter som han strött ut runt tomten. Ormarna skyr dessa örter så förhoppningsvis ska vår tomt vara ormfri framöver.


Kommentarer
Postat av: Annika & Rulle

En vacker orm men i så fall helst på tryggt avstånd!

2009-03-16 @ 17:08:15
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, ormar är fina fast gärna på lite avstånd. Man vill ju inte direkt ha dem i sängen.... Jag tycker för övrigt som du, född i fel land, mig skulle det inte göra något om jag aldrig fick se en snöflinga mer. Kanske på vykort...

Ha det så skönt på Phuket och se till att datorn inte kraschar igen, vi vill ha mycket bloggande :-)

2009-03-16 @ 17:33:44
Postat av: Lotta

Hörru Christer! Har datorn kraschat igen???

2009-04-02 @ 09:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0