Börjar piggna till så sakteliga

Förkylningen börjar så sakteliga att avta. Skönt det, det är aldrig roligt att vara förkyld och särskilt inte när man har semester och dessutom inte i 30-gradig värme. Som tur är finns det välförsedda apotek i varje gathörn så med hjälp av avsvällande tabletter samt näsdroppar så är jag snart fit for fight igen.

I eftermiddag planerar vi en tripp till stan. Jag behöver en liten såg för att kapa av vissna blad på våra cocospalmer. Bladstammarna är grova och vedartade så det krävs en såg eller en yxa för att få av dem. Vi ska också kolla på en bänkdiskmaskin. Låter kanske galet, man har ju gott om tid att diska när man har semester, men å andra sidan är tiden dyrbar och - handen på hjärtat - inte är det något nöje att stå och diska i värmen.

Vi ska också stanna till vid handelsträdgården och köpa gräs. Här använder man uteslutande färdigt gräs som man köper i rutor och lägger ut. Vi har ett par mindre partier där gräset dött helt och det ser inte trevligt ut. Kan nog tänka att vi kommer hem med något annat spännande också, vi får väl se...

Återkommer med med en rapport.

För övrigt så har katten Sigrid gjort sig hemmastadd hos oss igen. Hon satt utanför vår grind första kvällen. Jag lockade på henne men hon kände inte igen mig först. Efter att jag lockat på henne en stund kände hon plötsligt igen mig och kom springande. Hon ömsom skrek ömsom "grät" så rösten skar sig. Hon var helt överlycklig att vi var tillbaka, slängde sig omkull och gjorde kullerbyttor mot våra fötter och visste inte hur hon skulle bete sig. Sedan dess är hon på vår tomt hela tiden, ligger i våra knän och dessemellan mumsar hon på Whiskas. Tyvärr tror vi att hon varit ute och slarvat, magen ser oroväckande tjock ut. Vi tror att det är kattbäbisar på gång och någon ansvarsfylld fader ser vi inte till någonstans (så ovanligt...Hmmm...)

Kommentarer
Postat av: britten

så fin hon är Sigrid....är du säker på att hon inte heter sigbritt ?....vad bra att du börjar krya på dig...KRAM

2008-09-03 @ 14:12:43
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: gudrun

Nu får jag dåligt samvete, Sigrid besökte nog oss när vi lånade huset, men inte fick hon något gott av mig....får skärpa mig och vara lite mer givmild och gästvänlig när jag kommer ner nästa gång.

2008-09-03 @ 21:12:02
Postat av: Lotta Ö

Ta lilla Sigrid till "doktorn" och sterilisera henne nästa gång. Hon lever säkert både bättre och längre om hon slipper oönskade graviditeter. Fast det kostar väl kanske en del. Det är ju ett ständigt problem med djuren som blir för många och har sjukdomar. Jag blir så ledsen när jag ser alla skabbiga hundar därnere, men vad skall man göra?

Bra att du frisknat till, njut nu av semestern.

Själv har jag diskmaskin både här och där, Bosse heter han :-)

2008-09-04 @ 11:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0