En härlig heldag runt ön.

Våra vänner Annika och Rulle har hälsat på oss i tre dagar. Vi har haft det jättetrevligt tillsammans.
Andra dagen gjorde vi en rundtur på ön med vår gode vän Ngiem vid ratten i hans komfortabla sexsitsiga Toyota Wish.

Efter en god frukost begav vi oss till Kata Wiewpoint, där man har en härlig utsikt över den sydvästra delen av ön.

Därefter gick färden vidare till Phuket Town där vi tog en iskall Coffe Shake på ett utsiktsberg som heter Khao Rang, eller Rang Hill på engelska. Sedan var vi sugna på lunch och vi åkte ca en mil norrut på den östra sidan av ön, till ett ställe som heter Laem Hin. Därifrån tog vi en longtailbåt ut till en jättestor flotte som låg ca 500 meter ut till havs. Där bedrev man fiskodling i nätkassar och drev även en restaurang där de uppodlade fiskarna så småningom hamnade på gästernas bord. Vi åt krabba med vitlök och peppar, en god fiskfilé i vitlök och curry samt bläckfisk i vitlök. Det smakade mycket gott!

Därefter gjorde vi ett stopp vid ett av de stora shoppingcenter som finns på ön, Tesco Lotus där vi inhandlade lite trädgårsprylar på varuhuset Home Pro. Sedan åkte vi söderut till Phukets största buddhisttempel, Wat Chalong. Bilder från det templet finns sedan tidigare på min blogg. Templet, som består av ett flertal byggnader, är otroligt vackert och man bör inte missa det om man besöker Phuket.

Vi återvände därefter hem och tog ett svalkande dopp i poolen, innan det var dags för att gå ner till byn för att äta middag.

Vi var överens om att vi haft en riktigt skön dag tillsammans!