En svart söndag

En svart söndag, och då tänker jag inte främst på de svarta, tunga skyar som trycker runt hustaken utan på den tragiska olyckan som drabbat de resenärer som med flygbolaget One-Two-Go var på väg från Bangkok till Phuket.

Flygolyckor kan ju hända, vilket bolag man än åker med, men lågprisbolag har jag alltid känt mig tveksam till. Det finns ju en eller flera förklaringar till varför de kan hålla så låga priser. I det här fallet så rörde det sig om en gammal McDonell-Douglas MD-80, som ursprungligen kom från Los Angeles. Gamla maskiner med flera år på nacken är inte något som man frivilligt ska sätta sig i. Samtidigt får man förstå att många, kanske främst unga människor, ser detta som en chans att till en rimlig kostnad komma ut och se sig om i världen. När man är ung känner man sig ju dessutom i princip odödlig (för min egen del är det mycket länge sedan jag kände mig ung och odödlig). Hur som helst, det är mycket tragiskt och jag tänker på alla de som nu i kväll känner en nattsvart sorg efter att ha förlorat sitt barn, sin livskamrat eller en mycket god vän. Hur hemskt det ska kännas kan man nog inte sätta sig in i, bara försöka att förstå.

Kommentarer
Postat av: Britten

Ja du min kloka kusin...Som har så rätt i det du säger.
Hur lätt det är att bara rusa fram och inte ta för givet allt det goda som finns tunt omkri´ng en.
Jag försöker ägna en stund varje morgon åtr just den eftertanken.
MEEN vad det sk abli kul att se bilder från ERT hem nu snart.
HA en bra vecka. Vi åker till vårat på fredag.
ps såg du fru pruselius..Ds

2007-09-17 @ 10:02:43
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: cilla

Ja det där är sånt man bävar för nu sen man också har vuxna barn. Nu längre tar man ju inte allt förgivet som man gjort förr. Det måste vara fruktansvärt för dom som blir kvar.

2007-09-17 @ 22:05:50
Postat av: Britten

Kommer in och ser hur ni har det igen om ni firar eller? Tänk ändå ! Själv ska jag träffa din fru syster i morgon...länge sen ...kul..
Kram

2007-09-18 @ 19:31:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: cilla

Hörde av Britt vad som hänt!! Så underbart!! Jag tror att faster Bojan har pratat massor med han där uppe o hon verkar ha tumme med honom i vilket fall som helst så är det underbart, jag hoppas att ni får en väldigt skön o avslappnad tid "där hemma" nu, det behöver ni nog efter tiden som varit. Hoppas du skriver o sätter n kort så vi får se mera, vi som måste stanna kvar i
kalla
norden.
kram

2007-09-21 @ 11:50:28
Postat av: Britten

Här kommer en snabb hälsning fron det soliga spanien.
Vi har det underbart. Har precis ätit tärta och kaffe...
promenerat efter stranden i flera kilometer....kram

2007-09-22 @ 16:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0