Bangkoks nya flygplats Suvarnabhumi

254835-34


Kommentarer
Postat av: Britten

Tanken svindlar när man tänker på alla de plan som landar och startar hela tiden....

2007-09-29 @ 18:06:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Anonym

Britten: Ja, visst är det svindlande! Och då är det bara en av världens alla flygplatser!
När man tänker på det, så förstår man ju hur otroligt säkert det är att flyga. Det är konstigt, för när ett par tre barnfamiljer utplånas i trafiken en storhelg här hemma i Sverige, så blir det några små rubriker i dagstidningarna, medan när det dör låt säga 100 människor i en flygkrasch någonstans långt borta i ett annat land kanske två gånger per år, så får det stora rubriker i både tidningar och TV.
Sedan så brukar jag tänka att egentligen så är det ju mer humant om ett par eller en hel familj får sluta inom loppet av några sekunder, än att man ska tyna bort, en och en, i någon otäck sjukdom.
Det ideala för min del är om jag och S får leva länge och friskt, och sedan när åldern ändå tagit ut sin rätt, få sluta just på ett sådant sätt. Man håller varandras händer, tar adjö av varandra, och sänder upp en bön om att änglar måtte ledsaga ens ande till ljuset och friden. Så är mina planer...

2007-09-29 @ 19:40:16
URL: http://thailandscherloff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0