Varma sköna kvällar

Tänk så skönt att värmen kommit, även om det förmodligen blir den enda veckan denna sommar (sade han luttrat...).
Det är så här jag vill leva mitt liv, inte behöva några ytterkläder, hasa mig fram i flip-plops och bara njuta av värmen. Har alltid tänkt att jag är född i fel del av världen, åtminstone vad klimatet beträffar. Sedan har vi ju här i högan nord många fördelar också. Det är nog väldigt varmt och soligt i Sudan och på Afrikas horn, men vad är väl sol och värme, om man saknar mat, sjukvård och fred. Nej, då föredrar jag nog trots allt gamla väderlynniga Svedala trots allt.
Och jag och Staffan har ju vårt andningshål, vårt andra hem i Thailand, så livet har trots allt varit gott emot oss.

I morgon är det fredag och värmen ska fortsätta! På lunchen ska två av mina arbetskamrater komma över till mig och äta skaldjurstallrik. Jag bor ju bara 10 meter (!) från min arbetsplats, så det går snabbt att kila över och fixa käk.
Sedan på kvällen ska jag och Staffan grilla något, förmodligen Hötorgshallens stora, goda fisk- och skaldjursspett. Till det blir det nog en hummerisotto, med grädde, hummerfond och mycket parmesan och till det ett svalt gott vitt vin.

Har sagt det förut och säger det igen, men det tål att upprepas igen:

- Att gräva sin grav med tänderna är otroligt njutningsfyllt!!!

Kommentarer
Postat av: pyrobritt

Vi tar tacksmt emot ditt tips och äter detsamma på lördag...dom är ju jättegoda. har du recept på hummerrisotton? Attfå välja hur man gräver sin grav och göra det njutningsfullt är väl helt OK...trevlig helg!

2007-06-07 @ 21:49:16
Postat av: Elisabeth

Förstår att du och Staffan njuter i ert Eden där borta i Thailand... När man ser de foton du tidigare lagt in, och läser på och mellan dina rader, så märker man det!
Ha det gott..

2007-06-08 @ 11:31:00
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Turtlegirl

10 meter till jobbet, wow. Å jag som tycker att jag har nära till mitt jobb = 300 m sådär.... Du vinner *L*
Gå i shorts o må gott.... instämmer!
Turtlan

2007-06-08 @ 15:00:40
Postat av: pyrobritt

på bloggen igen ! ?

2007-06-08 @ 19:19:18
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: pyrobritt

så gärna ska du få det...påminn mig

2007-06-08 @ 21:33:40
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0